דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמינים ומינרלים להתפתחות תקינה 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2968 פעמים ]

ויטמינים הם חומרים אורגניים, אשר גוף האדם לא יודע לייצר בעצמו. הויטמינים, יחד עם המינרלים, מהווים מרכיבים חיוניים והכרחיים לגוף במתן עזרה ויצירה של פעילויות מטבוליות שונות כמו למשל תהליך הגדילה, הפקת אנרגיה ממזון, סיוע בתהליך העיכול ועוד. עם זאת, נמצא שויטמינים ספציפיים חורגים מהגדרה זו, כמו ויטמין d, אשר כן נוצר בגוף.

מחקרים שונים נעשים כל הזמן על מנת לנסות להוכיח את הקשר שבין הויטמינים למצבי חולי שונים על אף כמותם המזערית בגוף. חסרונם הגדול של הויטמינים הוא בקושי בצריכתם, במיוחד בקרב אנשים הצורכים מזון מתועש או נוקטים בדיאטה לא נכונה.

חוסר ויטמיני יכול להופיע גם אצל אדם הצורך כמות קטנה של פירות וירקות, למשל. אולם פעמים רבות, גם כאשר התזונה היא מאוזנת ומספקת את מגוון הויטמינים הדרוש, ישנן אוכלוסיות מיוחדות כמו פעוטות או מבוגרים, אשר גופם דורש כמות ויטמינים גדולה יותר.

האם כדאי לי לצרוך ויטמינים שלא בדרך הטבעית?

כדאי לחשוב על צריכת ויטמינים בכלל ועל צריכת מולטי ויטמין בפרט, רק כאשר יש הפנייה ברורה מרופא המשפחה עקב בעיות בריאותיות שונות כמו תזונה צמחונית או בתקופות מיוחדות כמו בעת הריון או הנקה.

צריכת הויטמינים בצורת תוספי מזון, חייבת להיות משולבת עם בדיקות דם, אשר יבטיחו כי לא נצרכת כמות מוגזמת, שיכולה אף היא להוות איום בריאותי חמור. בנוסף, חשוב לזכור כי גם אם החלטת ליטול באופן קבוע ויטמין זה או אחר, אין זה מוריד מערכה של תזונה בריאה.

תזונה נכונה, עם תוספות או בלעדיהן, חייבת לכלול את כל אבות המזון ולהיות עשירה בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. היום, המודעות לעניין גבוהה ומזונות תעשייתיים רבים מועשרים בויטמינים ומינרלים עם יציאתם מפס הייצור (דגני בוקר, חלב מועשר בסידן).

חשיבות צריכת ויטמינים אצל ילדים

תזונה מלאה בויטמינים ומינרלים חיונית והכרחית לגדילתו והתפתחותו התקינה של כל ילד. אולם, הפיתויים הרבים מסביב מקשים על יצירת תפריט מאוזן ובריא בשבילו. התעקשות על תפריט כזה חשובה מאוד, משום שילדים אשר יצרכו לאורך זמן תזונה לא מאוזנת, יסתכנו בין השאר בחוסר חמור בויטמינים בהווה ובעתיד.

ויטמין c למשל מצוי בפירות וירקות, והוא חיוני לילדים לשם בניית עצמות וסחוס, כמו גם בסיוע בספיגת ברזל, צמיחה ותיקון של תאי רקמה, חניכיים ועוד. היום ישנם תוספי מזון המותאמים לטעמם הספציפי של הילדים, כשצריכתם מעלה את ציוניהם בעשרות אחוזים ומשפרת את יכולותיהם הקוגניטיביות.

ויטמינים - עובדות ומיתוסים

מחקרים שונים שהתבצעו בעבר ומתבצעים עד היום, קושרים כתרים לויטמינים ללא הוכחות מדעיות - ויש בכך סכנה של ממש. ישנם ויטמינים הנחשבים כנוגדי חמצון והתקבעו בתודעה ככאלו אשר יכולים להאריך או למנוע הזדקנות.

אז כאן המקום לנפץ, לפחות זמנית, כמה מיתוסים: אין הוכחה לקשר שבין ויטמינים להארכת החיים או לעיכוב ההזדקנות. כמו כן, ההנחה שצריכת הויטמינים יכולה לספק אנרגיה לאדם היא מיתוס לא מוכח. האנרגיה מסופקת מפירוק חלבונים, שומנים ופחמימות ולא מיוצרת על ידי הויטמינים.

עם זאת, הויטמינים יכולים לסייע בייעול התהליך של פירוק המזון והפיכתו לאנרגיה על ידי הגוף. בנוסף, ידוע מעל לכל ספק כי אנשים אשר מתעקשים לצרוך ויטמינים - אם כתוספי מזון או בדרך הטבעית - מסייעים לפעילות המטבולית של גופם ובכך משפרים את איכות חייהם. ודי בכך כדי להקפיד בצריכתם.

לרדת בקלות - דיאטה בהתאמה אישית

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב